כתיבת ספר זיכרונות

כתיבת ספר זיכרונות

אנשים רבים אוגרים בתוכם מאגר ידע עצום, תולדות המשפחה, סיפורים אישיים, סיפורי עם, שירים, דקלומים ועוד, וכשהם הולכים לעולמם, כל הידע הזה הולך עימם.

לכתיבת ספר זיכרון נדרש ידע היסטורי ומיומנות אקדמית. עריכת ספר זיכרונות שונה מעריכה רגילה, ונדרשת בה זהירות מיוחדת. השפה של מספר הזיכרונות אינה רק כלי להעברת מידע, אלא יש בה חשיבות לשימור הסגנון של המספר ולתיעוד הרובד הלשוני שבפיו.

אני מציע שירות כתיבת זיכרונות, על סמך הקלטות או מקורות כתובים, עריכת החומר והבאתו לדפוס. התוצאה היא ספר זיכרונות, כמו זה שאציג כאן לפניכם.

בימים אלה עומד לצאת לאור ספר זיכרונות שכתבתי לזכר ר' יוסף רמתי, בהוצאת האגודה לטיפוח חברה ותרבות. בשורות אלה אספר בקצרה על הספר ועל תהליך כתיבתו.

ד"ר פלטיאל גיאת, שירות עריכת ספר זיכרונות אישי או משפחתי, לפרטים נוספים תוכלו להתקשר אלי בטלפון 050-361-2602 או כנסו לאתר https://paltiel.co.il/ לפרטים נוספים

ר' יוסף רמתי – תולדות חיים
ר' יוסף רמתי נולד בכפר אַלאַחוַאד בחבל חַיְמֵהּ הפנימית בתימן בז' בתשרי תרצ"א (29.9.1930). בשנת 1949 עלה לארץ ישראל ושהה במחנה העולים בעין שמר. באוגוסט 1950 עבר להתיישב במושב זנוח שבהרי ירושלים, ובשנת 1956 עבר לשכונת רמת עמידר ברמת גן, שם גר עד פטירתו בכ"ו באדר ב׳ תשפ׳ב (29.3.22).
פגישותיי עם יוסף התקיימו בביתו. בימות הקיץ, יוסף קיבל אותי לא פעם כשהיה לבוש 'קֲמִיץ' (מעין שמלה שהגברים היו לובשים בתימן), שהיה נוח יותר מהבגדים הרגילים שנהג ללבוש. השיחות עסקו בתיאור כפר המוצא שלו, אַלאַחוַאד שבתימן, ובאזור חַיְמֵהּ בכלל. יוסף סיפר על תולדות יהודי האזור, על אורח חייהם, על לבושם ועל משלח ידם, כמו גם סיפורים מילדותו, ומעשים הקשורים לשדים ולרוחות. יוסף תיאר בהתרגשות את העלייה ארצה, ואת האכזבה שנחל לנוכח המציאות בארץ. לעתים קרובות השתתפה אשתו זהבה בשיחות, והוסיפה פרטי מידע נוספים.

רוב הפגישות הוקלטו. אחרי כל פגישה כתבתי את הדברים על פי ההקלטה, ובפגישה הבאה הצגתי לו את הטקסט הכתוב, בצירוף הערות להבהרה והוראות להשלמת פרטים. יוסף שיתף פעולה ומסר לי מידע רב בכתב ובעל פה.

ערכתי את החומר בזהירות הנדרשת בטקסט אוטוביוגרפי. בשונה מעריכת סוגי טקסטים אחרים, השתדלתי לשמור על הסגנון הייחודי של יוסף גם אם לא היה תקין. תיקנתי שגיאות דקדוק וניסוח רק במקומות מעטים, והשמטתי חזרות מיותרות. העובדות שציין יוסף הובאו כפי שנמסרו. אף שבמקומות נקטה שפה קשה מדיי, השארתי את התיאורים כפי שהם. החומר מוין וסודר מחדש לפי נושאים, והאיות הותאם לכללי הכתיב של האקדמיה ללשון העברית.
אני מודה למשפחת רמתי על האמון שנתנו בה, ותודה לאגודה לטיפוח חברה ותרבות על הוצאת הספר לאור.

לעריכת ספר זיכרון משפחתי או אישי , צרו איתי קשר בטלפון 050-361-2602 או כנסו לאתר שלי https://paltiel.co.il/ אשמח לשמוע מכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *